Yeni bir Macera!

Gokhan Gultekin
3 min readDec 23, 2020

Öncelikle, bu yazıyı Dalarna, İsveç’ten, küçük eski bir kabinden yazdığımı söylemek isterim. Bu benim için oldukça özel bir an çünkü son 4 gündür bu yazıda sizlere duyuracağım platformun son adımları üzerinde çalışıyorum.

Kiraladığım kabin. Dalarna, İsveç.

Eğer bilmeyenler varsa belirtmek isterim ki zamanımı doğada geçirmekten oldukça zevk alan biriyim. Doğada neler yaptığımı merak ediyorsanız hızlıca göz atabilirsiniz.

Doğayla birebir etkileşimde olabileceğim spor dallarına da bir hayli ilgiliyim, özellikle de hiking. Boş zamanımı ve tatillerimin büyük kısmını İsveç’in farklı bölgelerinde, dağlarında hiking yaparak geçiriyorum ve bundan inanılmaz derecede keyif alıyorum. Doğada geçirdiğim bu zaman süresince de amatör de olsa fotoğraf, video çekmekten, bir şeyler yazmaktan, genel anlamda içerik üretmekten büyük zevk alıyorum ve doğal olarak da bunu bol bol yapıyorum.

Bir gün, yaşadığım şehir Göteborg’un adalarından biri olan Galterö’nün sahillerinde yürürken aklıma gelen bir fikir, beni bir ürün, bir platform yaratmaya kadar sürükledi. Bugün bu fikrin ilk küçük adımını duyurmaktan mutluluk duyuyorum. Fikir, daha doğrusu soru şuydu:

Neredeyse her Cuma akşamı, ya da bazen hafta boyunca, hafta sonu hiking yapacağın yeri bulmak için bir hayli vakit harcıyorsun, yeri bulup yola çıktığında da oldukça fazla içerik üretiyorsun, fotoğraf, yazı, video, neden tüm bunları bir araya getirip hiking rotalarını deneyimlerinle birleştirip sunabileceğin (ve diğerlerinin de sunabileceği) bir platform yaratmayasın ki?

Bu fikir aklıma düştüğü andan itibaren fikri geliştirmeye, iş modelini kurmaya ve teknik anlamda da çalışmaya devam ediyorum. Eşsiz bir fikir değil. Eşsiz olmadığı gibi ne rakibi var, ne riski, ne de ciddi anlamda bir bütçe gereksinimi. Tam da olması gerektiği gibi! İsveçlilerin bir kavramı vardır; Lagom. Ne az, ne çok, ne iyi, ne kötü, ‘tam kararında’ demek. Bilmeyenler için, henüz 25 yaşındayken kurduğumuz şirketimiz Peakode, inanılmaz keyifli olduğu gibi, aynı zamanda hayatımızdan birçok şeyi de beraberinde götürmüştü. O 4 yıl boyunca yaptığımız hataların mümkün olduğunca hiçbirini yapmadığım bir yaklaşımla ilerleyebileceğim ve belki de yenilerini öğrenebileceğimiz yeni bir heyecan için harika şartlara sahibim!

Bu yolda sevgili eşim Eda da benimle birlikte, tüm görsel işlerin yönetimi ona ait. Hatta her türlü teknik işi de üstleniyor. Birazdan göreceğiniz logoyu da o tasarladı❤️

Tüm bunların ötesinde heyecan duyduğum en büyük şey olan hiking/outdoor üzerine yeni bir iş modeli kurmayı planladım. Günün sonunda başarılı olamazsan, en kötü ihtimalle yapmaktan zevk aldığın şey üzerine fazlaca vakit harcamış olursun düşüncesiyle yola çıktım ve bugün ilk adımı atmış bulunuyorum.

Gelelim ürüne… Sıkı durun!

Ürünün adı….

hikethenorth.com!

Ürünün ilk versiyona göz atmak için tıklayınız.

Ürünle ilgili detaylı bilgileri, paylaştığım websitesinde bulabilirsiniz. Paylaştığım websitesi, aslında yukarıda da paylaştığım bilgilerin özetini (ve belki de daha fazlasını) barındırıyor. Eğer merak ederseniz okumanızı ya da Google Translate yardımıyla çevirmenizi önerebilirim. Ürününü bu versiyonu ilk olarak hiking deneyimi olan yazarları bulmaya odaklanıyor, gerçek anlamda ilk versiyonunu ise yaz mevsimi öncesi yayınlamayı planlıyorum. Asıl iş şimdi başlıyor!!!

Yaz mevsimi öncesi yayınlayacağım ilk versiyonda sistemde en az 5 yazarın bulunduğu, 10 adet de hiking trail’in detaylı olarak anlatıldığı bir ürün hayal ediyorum. Sonraki versiyonlarında ise diğer Nordik ülkelerden katılan farklı yazarların da dahil olduğu bir ürün, bir platform olacak. Dolayısıyla yazar arayışına çıkacağım ve onları bu platform için yazmalarına ikna etmeye çalışacağım birkaç ay var önümde.

Biliyorum, websitesi ve Instagram sayfası henüz başlangıç aşamasında olsa da ürün hakkındaki gelişmelerler ilgili Hike the North Instagram sayfasını takip etmenizi rica eder, aynı zamanda da kişisel Instagram hesabımından da gelişmeleri takip edebileceğinizi söylemek isterim.

Bu uzun soluklu bir proje, YouTube kanalım ya da Instagram profilimde yarattığım tüm içerikler bu projenin ilk adımları diyebiliriz. Dolayısıyla bu aşamada desteğinize gerçekten ihtiyacım var🙏💪

Takipte kalmanız ve desteklemeniz dileğiyle,

Sevgiler❤️

--

--

Gokhan Gultekin

Engineering Manager at Spotify • Outdoor enthusiast